søndag 10. juni 2012

En herlig tid....(i dobbel forstand)....

Vi har hatt opptil flere dager med temperaturer oppunder 20-tallet den siste uken og det er så etterlengtet og herlig! Hagen formelig eksploderer. Nå før St.Hans er det den vakreste tiden, syns jeg. Nå står bl.a. de aller fleste av Rhodedendron-buskene i blomst, som denne Graziella som jeg satte ned i fjor-høst.

Denne skal jeg så absolutt kjøpe flere av.....for vakrere skue skal man lete lenge etter !!

 Den er lavtvoksende, med et rikt blomsterflor og siden den ikke blir så stor, passer den godt i beddet rundt terrassen. Jeg er godt i gang med å skifte ut her , siden de fleste av rosentrærne ble ødelagt av frosten vi har hatt de siste årene.

 Siden vi likevel er her ute på terrassen, 
må jeg også vise fra stor-produksjonen av blomsterdekorasjoner til forrige helg`s bryllupsfest.


Må bare få berømme sørvisen på den lokale Rema-butikken, der de fleste av blomstene ble kjøpt.
Fikk tilogmed opplyst når blomsterbilen kom, så jeg fikk plukket ut de blomstene jeg ville ha direkte fra deres forhandler !

 Det var utrolig kjekt å få `leike blomsterdekoratør `!!....og virkelig få fråtse i blomster.
 Greit å holde til ute med slikt arbeid, men et par haggel-skur jaget meg innendørs ved et par anledninger.

Men jeg ble da omsider ferdig utpå kveldingen dagen før den store dagen og da lyste solen opp det ferdige resultatet. Mange bemerket bordpynten under bryllupet og jeg måtte endatil reise meg for å ta imot applaus !
Kanskje noe å satse på i fremtiden ??   Morro var det iallefullafall !!

Trivelig å få så mange positive tilbakemeldinger om reportasjen i siste utgaven av "Norsk Ukeblad"også. Selv om det var noen småting jeg ville ha forandret noe på, så var det en grei reportasje. Skal se om jeg greier å scanne, så kan jeg prøve å legge den ut her på bloggen.

Så dette har vært en solskinnsuke på flere måter !!

6 kommentarer:

  1. Nydelige dekorasjoner...
    Så flink du er !!

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Nydelig rhododendron, den skal jeg merke meg. Skjønner godt at du fikk skryt for borddekorasjonene, de ble lekre.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Dekorasjonene ble jo utrolig delikate!

    SvarSlett
  4. Nydelige dekorasjoner- utrolig talentfull dame !!
    Hilsen veldig fornøyd brud og brudgom. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, snille du !
      Det var både spennende og artig å få et slikt oppdrag !

      Slett
  5. Utrolig fine dekorasjoner, forstår godt at du måtte ta imot aplaus for de :) Moro når man opplever å mestre ting man kanskje ikke driver med til vanlig. Dette bør nok du gjøre mer av...
    Elin

    SvarSlett